Välkommen till Hyrcentralen-MacRent
Varukorg

Du har inga varor i korgen
Långtidshyra Service Begagnat Om oss  
 Service & info 
textApple manualer
textApple Premium Service Provider
textApple Service Provider
textDrift / Konsultservice
textGaranti / Kostnadsförslag
textReparationsprogram
textTelefonsupport






Inbyte av din dator



Adress:
Birger Jarlsgatan 108
SE-114 20 Stockholm

Tel. 08 - 673 01 00
Fax. 08 - 673 01 15

Dagliga leveranser b.l.a till:

Stockholm, Göteborg, Malmö.

 Vägbeskrivning/Avresa från:
 
 
 





Kontakta oss via email

Butiken har öppet:
Mån-Fred 09.00-18.00
Lör-Sön stängt

* Om inte annat anges samtliga priser exkl. moms
Reservation för eventuella fel.

* Webbsidan är cookiebaserad.

© Hyrcentralen-MacRent
Apple Service Provider





MacRent är en Auktoriserad Apple Service Provider (AASP)

Som en auktoriserad Apple Service Provider har vi möjlighet att hjälpa dig gällande service på Apples produkter på plats i vår in-house verkstad. Vi erbjuder service på äldre likväl som nya Apple produkter.

Vi erbjuder drop-in i vår butik samt verkstad på Birger Jarlsgatan 108. Vi har öppet mellan 09-18 på vardagar. Du kan också boka en tid för service hos oss om du föredrar detta: https://getsupport.apple.com/?caller=arshw&locale=sv_SE

Genom att välja en auktoriserad Apple Service Provider så hamnar dina Apple produkter i händerna på certifierade tekniker. Dessutom så reparerar vi och byter ut produkter efter korrekta rutiner samt följer de riktlinjer som Apple har med Apple-originaldelar. Kombinera detta med ett personligt bemötande, integritet och flexibilitet och du har MacRent som ett mycket attraktivt alternativ.

Under servicetiden kan vi erbjuda dig låneprodukter i form av iOS-enheter samt datorer med olika specifikation. Allt detta borgar för att du som företagare ska kunna fortsätta arbeta utan uppehåll.

Idén med ersättningsprodukt föddes när många företagare hyrde ersättningsutrustning under perioden då deras Apple-produkter var på service. Många kan inte vara utan företagets viktigaste arbetsredskap under reparationstiden.

Att tänka på innan din Apple produkt kommer till vår serviceverkstad:

– ¬Gör alltid en backup på ditt innehåll innan du lämnar dina Apple-produkter på service. MacRent ansvarar inte för kundernas information. – Stäng av Hitta min iPhone/iPad innan inlämning om du behöver service på någon av dessa produkter. – Batteri- och skärmbyten på iOS-enheter genomförs i vår verkstad över dagen. Lämna din produkt på förmiddagen och vi har den klar samma dag. I vissa fall kan reparationen ta längre tid och då kontaktar vi dig. – Lämna all kringutrustning (väskor, kablar, case:ar etc) hemma eller på jobbet. MacRent ansvarar inte för dessa om de inte hänger ihop med det rapporterade felet. – Vi gör en extern och intern inspektion av alla Apple-produkter som lämnas in på service hos oss. – Apple lämnar en 90 dagar servicegaranti på den åtgärd gällande hårdvara som är utförd. – Mjukvara debiteras enligt ordinarie taxa och ingen garanti lämnas på mjukvara. – Vi genomför garantireparationer på alla Apples produkter. Då MacRent är en av få auktoriserade serviceverkstäder i Stockholm bibehåller du full garanti på din Apple-produkt.

Vi är tillgängliga över telefon 08 673 01 00 under våra ordinarie öppettider (09-18 på vardagar) och dygnet runt på sales@macrent.se och service@macrent.se . Vi återkommer givetvis så fort vi kan.

För mer information gällande reparationer för Mac: https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service

För mer information gällande reparationer för iPhone: https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service

För mer information gällande reparationer för iPad: https://support.apple.com/sv-se/ipad/repair/service

För mer information gällande reparationer för Apple Watch: https://support.apple.com/sv-se/watch/repair/service

För mer information gällande reparationer för Beats by Dre: https://www.beatsbydre.com/se/support/service-warranty

MacRent förbehåller sig rätten att service kan ta längre tid än vanligt. Vi påverkas av yttre omständigheter som vi inte kan påverka och i vissa fall har vi lång kö på vår serviceverkstad. I dessa fall så informerar vi dig om detta vid inlämning och vi garanterar dig att vi påbörjar ditt ärende så fort vi kan. MacRent kompenserar inte för förlängd service-tid än utlovat vid inlämning utan vi försöker hitta en lösning som passar dig.