Laga iPad – Snabb och trygg service hos MacRent

Vi erbjuder drop-in för alla kunder under våra öppettider, vardagar kl. 08-18

Ring oss Maila oss

Hur lagar vi iPad?

Har din iPad fått en sprucken skärm, problem med batteriet eller slutat fungera? Hos MacRent erbjuder vi professionell iPad-service med originaldelar och certifierade tekniker. Vi lagar bland annat iPad Pro, iPad Air, iPad Mini och iPad (standardmodellen) snabbt och effektivt.

Vanliga problem vi lagar

✔ iPad-skärmbyte – Har du en sprucken, repad eller svart skärm? Vi byter ut den snabbt och säkert.
✔ Batteribyte på iPad – Om din iPad laddar ur snabbt eller inte startar kan vi byta batteriet.
✔ Laddningsproblem – Fungerar inte laddningsporten? Vi kan reparera eller byta den.
✔ Ljudproblem – Låg volym, trasiga högtalare eller mikrofon? Vi löser det!
✔ Kameraproblem – Har din FaceTime- eller huvudkamera slutat fungera? Vi reparerar den.
✔ Face ID & Touch ID-fel – Om din iPad inte låser upp sig kan vi felsöka och åtgärda problemet.
✔ iPad startar inte – Vi gör en noggrann felsökning och ser vad som krävs för att återställa din iPad.

Vi hjälper dig med eller utan garanti

Har du garanti?
Om felet täcks av garanti, så är det bara att komma in med din Mac till oss och prata med oss i kassan. Du tar en nummerlapp och väntar på din tur i servicekön.

Har du inte garanti?
Kontrollera din uppskattade kostnad i vår prislista. Kom sedan förbi vår butik på Birger Jarlsgatan 108 och prata med oss i kassan. Du tar en nummerlapp och väntar på din tur i servicekön.

Stänga av Hitta på en iPad

Aktiveringslås tas bort automatiskt när du stänger av Hitta på din iPhone eller iPad. 1. På din iPhone eller iPad: Öppna Inställningar > [ditt namn] > Hitta. 2. Tryck på Hitta min [enhet] och stäng sedan av Hitta min [enhet]. Läs även följande Apple-supportartiklar: Aktiveringslås för iPhone och iPad och Det här bör du göra innan du säljer, ger bort eller byter in din iPhone eller iPad.

Viktigt inför din iPad

Tag med giltig ID-handling, som ett körkort, pass eller annan ID-handling vid in- och utlämning.

Tag alltid en säkerhetskopia på innehållet! Du är ansvarig att se till att du har en säkerhetskopia av din iPad. Vi behöver inga lösenkoder för att genomföra de flesta reparationer. Har du problem med mjukvaran inuti enheten och vill att vi felsöker denna, ta tillfälligt bort lösenkoden inför ditt besök så att vi kan komma åt mjukvaran under reparationens gång. När du hämtat enheten, ställ in din lösenkod igen. Vi kontaktar dig om det visar sig att vi behöver tillgång till mjukvaran.

Lämna inte in väskor, kablar, kringutrustning eller något annat som tillhör din iPad om detta inte är en del av problemet du har med enheten. Vi tar alltid bort skal, skärmskydd och liknande vid felsökning. Om du har dekaler eller klistermärken på din iPad, så försvinner dessa vid en reparationsåtgärd som kräver att du lämnar in din iPad till oss.

Varför en Apple Service Provider?

Vi erbjuder Apple-certifierad reparationsservice för Apple-produkter inom och utanför garantin. Teknikerna hos oss får Apple-utbildning och de använder enbart äkta delar, verktyg, diagnostik och resurser från Apple. Reparationerna stöds av Apple.

Genom att slå upp serienumret på din iPad i vår prislista, ser du kostnaden för reparationen direkt (förutsatt att den inte repareras under garanti).

För övriga frågor (som t.ex. supportfrågor gällande mjukvara, nätverksproblem och liknande), kontakta AppleCare på 020‑120 99 71. Öppettiderna för AppleCare är måndag till fredag kl. 09.00-19.00.