Laga Mac hos oss

Vi erbjuder drop-in för alla kunder under våra öppettider, vardagar kl. 08-18

Ring oss Maila oss

Hur går en Mac reparation till?

Du kommer förbi med din Mac till oss. Ta en nummerlapp för serviceinlämning och vänta in din tur. Vi hjälper dig i kassan.

Vi lagar Mac med eller utan garanti

Har du garanti?
Om felet täcks av garanti, så är det bara att komma in med din Mac till oss och prata med oss i kassan. Du tar en nummerlapp och väntar på din tur i servicekön.

Har du inte garanti?
Kontrollera din uppskattade kostnad i vår prislista. Kom sedan förbi vår butik på Birger Jarlsgatan 108 och prata med oss i kassan. Du tar en nummerlapp och väntar på din tur i servicekön.

Hitta måste vara avslaget

För att stänga av Hitta på din Mac:
1. Starta upp enheten och logga in på användaren. Gå till Systeminställningar genom att klicka på Apple-loggan i ”klockmenyn”. Du kan också söka upp Systeminställningar genom att trycka CMD + Space samtidigt.
2. Inne i Systeminställningar, tryck på Apple-ID knappen.
3. Kryssa ur Hitta min Mac i listan med rubrik ”Program på datorn som använder iCloud:”
4. Ange lösenordet till ditt Apple-ID i dialogrutan och klicka på Fortsätt.
5. Du kan kontrollera att Hitta min Mac är avstängt genom att kontakta oss på 010-330 3000 eller fråga oss i kassan. Vi kan då göra en slagning på enhetens serienummer och verifiera att detta är borttaget.

Alternativt sätt om enheten inte startar:
1. Stäng av den berörda Mac-enheten.
2. Logga in på ditt till enheten kopplade Apple ID här: www.icloud.com/find på en annan enhet eller i vår butik.
3. Sedan klickar du på Hitta min iPhone > Alla enheter och klicka på den berörda Mac-enheten i listan. Välj Ta bort från kontot.
4. Du kan kontrollera att Hitta min Mac är avstängt genom att kontakta oss på 010-330 3000 eller fråga oss i kassan. Vi kan då göra en slagning på enhetens serienummer och verifiera att detta är borttaget.

Varför en Apple Service Provider?

Vi erbjuder Apple-certifierad reparationsservice för Apple-produkter inom och utanför garantin. Teknikerna hos oss får Apple-utbildning och de använder enbart äkta delar, verktyg, diagnostik och resurser från Apple. Reparationerna stöds av Apple.

Vi tar en felsökningsavgift på 950 kr ex. moms för Mac service utanför garanti. Ett godkänt kostnadsförslag gör att vi sätter igång omgående.

För övriga frågor (som t.ex. supportfrågor gällande mjukvara, nätverksproblem och liknande), kontakta AppleCare på 020‑120 99 71. Öppettiderna för AppleCare är måndag till fredag kl. 09.00-19.00.

Viktigt inför din Mac reparation

Tag med giltig ID-handling, som ett körkort, pass eller annan ID-handling vid in- och utlämning.

Tag alltid en säkerhetskopia på innehållet! Du är ansvarig att se till att du har en säkerhetskopia av din Mac. Vi behöver inga lösenord för att genomföra de flesta reparationer. Har du problem med mjukvaran inuti enheten och vill att vi felsöker denna, ta tillfälligt bort lösenordet på det berörda användarkontot inför ditt besök så att vi kan komma åt mjukvaran under reparationens gång. När du hämtat enheten, ställ in ditt lösenord igen. Vi kontaktar dig om det visar sig att vi behöver tillgång till mjukvaran.

Lämna inte in väskor, kablar, kringutrustning eller något annat som tillhör din Mac om detta inte är en del av problemet du har med enheten. Vi tar alltid bort skal, skärmskydd och liknande vid felsökning. Om du har dekaler eller klistermärken på din Mac, så försvinner dessa om de sitter på en del av enheten som byts ut.