Developers Bay partnersida

Aktivera ert konto för att sätta upp ditt inköps- och servicekonto hos oss. Partnerskapet innefattar rabatt på Apples produktsortiment (även vid nya produkter) och vårt serviceavtal, med en Fast Track till din dedikerade tekniker.

Ange din e-post i rutan för att komma igång.

Developers Bay logotyp

Hur fungerar det?

Du kan känna dig trygg över att MacRent finns här för dig som kund.
Vi ger alltid det lilla extra för att du ska vara nöjd med oss som leverantör.

Ni har en smidig, enkel och kraftfull webbportal för inköp och garanti- och servicereparationer för Apples produktsortiment.
Här kan du läsa om de två steg som krävs för att komma igång och avropa avtalet.

1. Aktivera ert konto.

Aktivera ert webbkonto genom att ange er e-post ovan.
Som inloggade ser ni era inköpspriser och får tillgång till serviceportalen.

För er som representerar ett företag eller organisation med flera dotterbolag eller komplex bolagsstruktur, kontakta oss så hjälper vi er vidare.

2. Sätt igång med ditt konto

Nu när du satt upp ditt konto kan du börja handla till Developers Bays rabatterade priser. Ni kan också sätta upp ett serviceärende genom serviceportalen vid behov.

Vad är fördelarna?

Våra partners vänder sig till oss när det gäller Apple.
Med 25 års erfarenhet har vi hängt med i utvecklingen kring Apples produkter och våra partners behov.

Vi har våra kunder i fokus och vår Apple-certifierad personal står redo att hjälpa er.
Sveriges största Apple-lager
Vi är kända för att ha Sveriges största lager av Apple-produkter. Här på macrent.se kan du se våra lagersaldon och era priser anpassas i realtid.
Zero Touch Deployment
När du är företags- eller skolkund hos oss, så enhetsregistrerar vi samtliga berättigade artiklar. Det enda vi behöver är ditt Device Enrollment Program indentifikationsnummer. Du anger detta i Mina sidor. Vi har byggt ett system som registrerar dina köp in i Apple Business eller School Manager per automatik. Du kan genom ditt Mobile Device Management system hantera alla dina Apple enheter du köper från oss.
New Product Introduction
Vid produktlanseringar har du möjlighet att bli prioriterad. Det innebär att vi prioriterar dig vid lanseringen av nya Apple produkter.
Flera ärenden direkt i serviceportalen

Skapa ett ärende i taget eller flera på en gång. Ni kan sätta upp ett serviceärende per produkt, men skicka hit dem samtidigt - om ni vill. Vår skräddarsydda portal har stöd för båda sätten och ni väljer själv det sätt som fungerar bäst för just er.

Garantistatus i serviceportalen

Serviceportalen visar garantistatus på alla Apple-produkter (utom iPhone, då måste vi genomföra diagnostik innan vi kan se garantistatus). Vi har Apples stöd som auktoriserad partner och har som enda aktör i Sverige, möjlighet att visa garantistatus innan reparation.

De åtgärder som täcks av garanti utförs under dessa villkor. Kontakta AppleCare om ni har några frågor gällande konsumentköplagen, vilka garantier som gäller med mera: 020‑120 99 71. Öppettiderna är måndag–fredag 09.00–19.00.

Live priser i serviceportalen

Ni kan se kostnaden för er reparation innan ni skickar in den. Vi visar samtliga priser för alla reparationer live när du registrerar ditt ärende. På så vis snabbar du upp reparationen avsevärt. Du behöver inte heller vänta in ett kostnadsförslag (om du inte önskar det såklart).

Priset återspeglar den totala reparationskostnaden och ni kan snabbt växla mellan att se priserna ink. eller ex. moms beroende på behov. Det estimerade priset är priset för reparationen. Kostnader för transport tillkommer.