Hur fungerar det hos MacRent?

Hos MacRent väljer du själv hur du vill införskaffa dina Apple produkter.
Du kan leasa, hyra eller köpa samtliga Apple produkter (och mycket annat!) från oss.

Ring oss Maila oss
Butiken

Hur beställer jag?

Det enklaste sättet är att ni kollar igenom vårt produktutbud och lägger en beställning genom ert företagskonto.

Ni kan gå in på en produkt och konfigurera den så som ni önskar. Genom alternativen så ser ni dels lagersaldo men även prisskillnaden mellan de olika alternativen.

Ni kan bygga upp en varukorg med olika produkter, så som en bärbar Mac, en iPhone, försäkring och andra tillbehör.

Ni ser en sammanställning av de produkter ni lagt i varukorgen och era tidigare beställningar finner ni under er orderhistorik.

Logga inSkapa konto
Mac som öppnas, fotat av Adrian Regeci

Hur fungerar våra lager?

Varje produkt har två stycken lagersaldon. Ett webblager och butikslager.
Kartong som tejpas

Webblager

Det som finns i webblager levereras inom 1-2 arbetsdagar. Vårt webb-lager innehåller mer än 100.000 Apple-produkter och vi levererar rikstäckande.

Butikslager

Vår butik har ett lager, där du har möjlighet att handla direkt över disk. Om ni önskar har ni möjlighet att även hämta upp era beställningar här. Vi har möjlighet att buda och skicka försändelser rikstäckande härifrån också.

Kan beställas

När vi inte har en produkt i lager, så kan den beställas. Vi har flertalet bärbara Mac i lager, stationära Mac i lager, iPhone i lager, iPad i lager samt AirPods, Apple Watch och Apple-skärmar i lager.
Kombinera gärna era köp med tillbehör och försäkring.

Vad vi erbjuder

Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder till er som företagare. När du handlar hos oss så har du möjlighet att sätta upp ert webbkonto.
Med ert webbkonto kan ni enkelt checka ut era varor, se er orderhistorik och även lägga till fler företag om ni önskar.
När ni har satt upp ert konto har ni möjlighet att använda vår webbshop för era inköp.

Leasing och hyra

Vi erbjuder leasing och hyra för Mac, iPhone, iPad och Apple Watch. Ni har också möjlighet att utöver era Apple-produkter, lägga till tillbehör, så som bildskärmar, kablar, adaptrar, skal, fodral och skärmskydd. Om ni är på jakt efter något speciellt, ta kontakt med oss så hjälper vi er.

Ta kontakt med oss för att se vilka möjligheter just ert företag eller organisation har hos oss.

Köp på faktura, kort eller Swish

För företaget som föredrar att köpa er utrustning, erbjuder vi samtliga produkter mot faktura, men även kortbetalning, Swish och kontant i butiken. Ni är välkomna att lägga era beställningar här på webbsidan eller i vår butik på
Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm.

Begagnade produkter

Vi erbjuder begagnad utrustning mot leasing, hyra, faktura, kortbetalning, Swish eller kontanter i vår butik. Apples produkter har ett högt andrahandsvärde. Vi tar emot er befintliga Apple-utrustning för ett inbyte.

Reparationer

Vi är en auktoriserad Apple service provider, vilket innebär att du tryggt lämnar in era trasiga Apple-produkter till oss. Vi har många mindre och större företag som avtalspartner och har hjälpt privatpersoner med serviceärenden i många år. Vi hjälper er laga Mac, laga iPhone, laga iPad samt AirPods och Apple Watch.

Serviceavtal för företaget

Ni som har era Apple-produkter, så som MacBook Pro, MacBook Air, iPhone, iPad på leasing hos oss, har ett serviceavtal inbakat i leasingavtalet. Med ett serviceavtal på plats så får ni samma servicevillkor på all utrustning. Även den som inte är under leasing.

Vi har Sveriges nöjdaste servicekunder.


Vad innehåller serviceavtalet?

• Fast track till dedikerad tekniker som hanterar alla era ärenden.

• Ingen undersökningsavgift för iPhone, iPad, Apple Watch och AirPods.

• Tillgång till MacRents serviceportal där du kan digitalt registrera alla ärenden.

• Service utförs av certifierade Apple-tekniker och endast originaldelar används.

• Möjlighet att förboka en reparation för snabbare felsökning och åtgärd.

• Låta reparationen utföras mot faktura om en kostnad uppstår.

• Möjlighet att leverera enheter med bud, postpaket eller övrig leveranstyp samt att boka egen retur.

• Avtalet omfattar alla kvalificerade Apple-produkter som kan repareras.

• Device Enrollment Program-registrerade enheter kan repareras och ersättas korrekt.

• Vi erbjuder Same Day Repair på iPhone och vissa Mac-reparationer.

• 90 dagars Apple-servicegaranti tillhandahålls efter reparation. Om samma fel inträffar under denna tid kommer delen att bytas ut igen utan kostnad.

• Vi återvinner dina kasserade IT-produkter enligt korrekta riktlinjer utan extra kostnad.

Samtal mellan chefer

Behöver vi en försäkring?

Vi rekommenderar er att teckna en försäkring eller förlängd garanti för era Apple-enheter.
Mac

När ni leasar Mac så har ni möjlighet att lägga till A-Care MacRent-garanti. Skulle olyckan vara framme, så tar vi ut en självrisk på 1000 kr per skadetillfälle. Det betyder att om flera av era Mac:ar går sönder vid samma tillfälle, reparerar ni allihopa med en och samma självrisk.

Uppgradering av produkt

A-Care möjliggör även en uppgradering av er Mac efter ett år (på 24 mån leasing) och vartannat år (på 36 mån leasing).

Om ni inte leasar, så rekommenderar vi AppleCare+ från Apple. Du kan läsa mer om AppleCare+ på Apples hemsida.

Olika Apple Mac modeller
iPhone

Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPhone. Varje enskild iPhone behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. En skärmreparation under AppleCare+ kostar 249 kr och andra typer av skador kostar 849 kr att åtgärda. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.

Mer information om AppleCare+ finns på Apples hemsida.

iPhone modeller
iPad

Vi rekommenderar AppleCare+ för era iPad. Varje enskild iPad behöver ha ett AppleCare+ avtal tecknat. Vi byter ut era iPad under AppleCare+ vid oavsiktlig skada till en kostnad av 399 kr. Fabrikationsfel täcks av garantin och åtgärdas utan kostnad för er.

Mer information om AppleCare+ finns på Apples hemsida.

Olika iPad modeller