Reparera era Apple produkter hos MacRent

Vi har hjälpt företag, organisationer och privatpersoner med att laga Apple i över 25 år.
Vi reparerar Mac, iPhone, iPad, AirPods, Apple Watch, Apple TV med mera.

Vi reparerar alla berättigade produkter inom och utanför garantin.

Som Apple auktoriserad service provider använder vi enbart autentiska delar hanterade av certifierad personal.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss genom knapparna nedan.

Ring oss Maila oss

Företag och organisation

Som företag och organisation kan ni antingen välja att komma förbi vår butik och verkstad med enstaka produkter, så som Mac, iPhone eller iPad.
Vi hjälper er på plats vid kassan.

Ni kan också med fördel teckna ett serviceavtal, som innefattar dessa fördelar:
MacRent serviceportal

Som avtalskund får ni tillgång till vår serviceportal, där du kan digitalt registrera ärenden och se enhetsinformation och mycket mer.

Portalen är byggd för er med många enheter och klarar av att hantera mycket stora servicevolymer.

Enbart undersökningsavgift på Mac
Behöver ni skicka in en iPhone, iPad, AirPods eller en Apple TV på service? Inga problem! Som avtalskund utgår undersökningsavgiften för alla produktkategorier förutom Mac.

På så vis har ni inte bara tillträde till snabba, säkra och korrekt utförda reparationer utan även tillgång till en fördelaktig prisbild.
Same Day Repair
Vi erbjuder en åtgärd samma dag för iPhone och vissa Mac reparationer. Vår normala servicetid utanför Same Day Repair ligger på 3-5 arbetsdagar, ibland snabbare än så.

Vi har inte heller någon kötid för avtalskunder, det innebär att ni har snabbast möjliga åtgärd redo för er och era användare. Med ett serviceavtal på plats har ni denna och även många fler fördelar.
Ytterligare fördelar för er
Vårt serviceerbjudande för företaget eller organisationen innehåller många fler fördelar, så som möjlighet att förboka ett serviceärende för ännu snabbare åtgärd, tillgång till fakturavägar, bud och postvägar för inskick och retur med mera.

Boka ett möte så berättar vi mer!

Serviceavtal för Apples produkter

Boka in ett 30 minuter långt möte med oss där vi går igenom era Apple-behov. Som avtalskund har ni stora möjligheter att förbättra er serviceupplevelse - underlätta er vardag redan idag.

Kontakta Jonas för ett möte på 30 minuter:

Kontakta Ludvig för ett möte på 30 minuter. Boka-knappen öppnar ett nytt fönster:

Jonas som håller i äpplen

Privatperson och konsument

Vi tar emot bokningar gjorda via Apple eller drop-in. Öppettiderna är vardagar kl. 08-18, så du behöver bara komma förbi när det passar dig.

Vi kan hjälpa dig över disk, i telefon eller via e-post, du hittar kontaktvägarna uppe i menyn eller under Om oss längst ned på sidan.

Laga iPhone

Behöver du byta skärm på din iPhone, eller batteri, kamera eller få ett kostnadsförslag för ett utbyte? Vi hjälper dig oavsett iPhone modell. Så länge din iPhone är berättigad en reparation och oavsett garantistatus har vi en lösning.

Välj en auktoriserad iPhone reparatör, då vet du att din iPhone bibehåller sin garantistatus. Då vi på MacRent är auktoriserade så behöver du inte oroa dig över att förverka din rätt till reparation. Våra tekniker är certifierade av Apple och vi använder enbart autentiska delar för alla iPhone reparationer.

För att ta reda på vad din reparation kostar, använd vår prislista.

Laga Mac

Som auktoriserad Apple verkstad erbjuder vi Mac support oavsett om din Mac har garanti, eller inte. Vi tar en felsökningsavgift på 950 kr ex. moms för Mac service utanför garanti. Ett godkänt kostnadsförslag gör att vi sätter igång omgående. En Mac under A-Care, AppleCare eller AppleCare+ repareras direkt utan kostnad vid tillverkningsfel.

Laga AirPods
Kom förbi med dina AirPods eller AirPods Pro så får du hjälp samma dag. Vi har möjlighet att hjälpa dig direkt över disk. AirPods Max är en beställningsvara och en beställning av en utbytesenhet är bindande från och med inlämning av den trasiga enheten och går inte att avbryta.
Laga iPad
Vi erbjuder Apple-auktoriserad iPad service. I de fall vi inte kan reparera din iPad på plats, så behöver vi byta ut den. Beställning av en iPad utbytesenhet är bindande från och med inlämning av den trasiga enheten och går inte att avbryta.
Vi lagar även Apple Watch, Apple TV, HomePod mm

Alla Apple-produkter som är berättigade en reparation kan vi reparera. Om du är osäker på vad som gäller för just dig, ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss genom knapparna nedan.

Tänk på det här

Det finns fler saker att ta hänsyn till när det gäller reparationer av Apples produkter.
Vad kostar det?

Genom vår prislista får du ett uppskattat pris direkt. Priserna uppdateras automatiskt, så du är trygg i att du får rätt pris innan du lämnar in din produkt för reparation. Om din enhet har garanti och felet täcks inom denna så betalar du ingenting. Om det är riktigt bråttom kan du köpa till akuttid och då tar vi ditt ärende direkt.

Vi erbjuder akuttid

När det är riktigt bråttom kan vi erbjuda akuttid. Då hamnar ditt ärende i händerna på våra tekniker direkt och vi påbörjar diagnostiken omgående. Kostnaden för akuttid är 1500 kr (1200 kr ex. moms). Vi erbjuder akuttid för samtliga kunder, även företag och organisationer.

Auktoriserade av Apple
MacRent är stödda av Apple och vi använder enbart originaldelar. Dessa delar levereras direkt från Apple och är noggrant testade för att fungera efter specifikation. Våra rutiner säkerställer att delarna är intakta innan och efter montering, där vi genomför en rad tester för att säkerställa att dina Apple-produkter fungerar korrekt.

Givetvis alltid med säkerhet, snabbhet och efter korrekta riktlinjer.
Din information
Ta alltid backup! Du är ansvarig att se till att du har en säkerhetskopia av innehållet på dina produkter.
Vi kontaktar dig om det visar sig att vi behöver tillgång till mjukvaran.

Vi behöver inga lösenord för att genomföra de flesta reparationer. Har du problem med mjukvaran inuti enheten och vill att vi felsöker denna, ta tillfälligt bort lösenordet på det berörda användarkontot inför ditt besök. Då kan vi komma åt mjukvaran under reparationens gång.
Vid inlämning
Ta med giltig ID-handling, som ett körkort, pass eller annan ID-handling vid inlämning.

Lämna inte in väskor, kablar, kringutrustning eller något annat som tillhör din Mac om detta inte är en del av problemet du har med enheten. Vi tar alltid bort skal, skärmskydd och liknande vid felsökning. Om du har dekaler eller klistermärken på din Mac, så försvinner dessa om de sitter på en del av enheten som byts ut.
Vid utlämning
Ta med giltig ID-handling, som ett körkort, pass eller annan ID-handling vid utlämning.

När du hämtat enheten efter service, ställ in ditt lösenord igen.
Vi behöver bara enheten
Vid reparation, se till att enbart lämna in den berörda Apple-produkten. Tag av skal, skärmskydd och lämna kartonger och tillbehör hemma. Vi erbjuder ett nytt skärmskydd efter reparation, prata med oss så hjälper vi dig! Vi har möjlighet att montera det direkt åt dig.
Har du några frågor?
<p>Kontakta oss genom knapparna nedan.</p>

<p>
<div class="button-wrapper">
<a class="button primary" href='tel:0103303000'>Ring oss</a>
<a class="button secondary" href='mailto:sales@macrent.se'>;Maila oss</a>
</div>
</p>

Hitta till oss

Vår butik ligger vid Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm. Hit tar du dig enklast med buss 50, buss 4 eller tunnelbanans röda linje, station Tekniska högskolan.

Här hjälper vi dig med alla dina Apple-produkter, vare sig du är på jakt efter en ny, spännande iPhone, Mac eller iPad, eller behöver snabb hjälp med din trasiga enhet.

Våra öppettider är vardagar kl. 08-18.